Hoyor i Örebro
Är nybörjare på hoyor, och skulle vilja ha fler, idag har jag två stycken, en Ariadne och en som jag inte vet, kan vara Carnosa. Carnosan har jag tagit sticklingar utav min syster och satt i vatten och de börjar få rötter. Jag skulle som sagt vilja ha fler och köper gärna av någon i Örebro, då jag själv bor där och jag ser en risk med att skicka på posten. Så om ni vill sälja till mig så maila gärna till någon av de nedstående adresserna.
r.bladh@telia.com
furir@yahoo.com
mvh Roger.

Det är oftast ingen fara att skicka sticklingar, särskilt inte den här årstiden. Jag har fått sticklingar skickade till mig även vintertid och de har klarat sig för säljaren har packat så bra.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag har inte heller haft problem med att skicka med post, eller få skickat hem till mig. Posten brukar vara snabb så att paketet kommer dagen efter. Och på så kort tid brukar det inte hända sticklingarna något. Har fått hem sticklingar som både är inlindade i mossa/papper eller liknande med plast runt, och sådana som skickas oinlindade i något. Och som sagt - det har inte varit några bekymmer.

Fick ett paket häromdagen utav Johanna Max med några olika sorter i, några har jag satt i jord och några andra sitter i mossa och väntar på att få rötter. Inga plantor var dåliga men de såg lite trötta ut men de blev bättre när de fick ljus och vatten.
#3 Hoppas att det går bra med dina nya hoyor!

Det hoppas jag med.