Hoya iFokus

Hoya

Etikettskötsel
Läst 4660 ggr
JessicaL
0

Tips på billig spaljé

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lyckades hitta billiga spaljéer idag. Eller det är väl böjda bambupinnar och de borde ju fungera bra till att låta hoyorna klättra på. Som sagt: de är dessutom ett fynd för den tunna plånboken.

Det finns olika storlekar (minns inte vilka). Jag köpte en som var 60cm hög (se bild). Och det fantastiska var att de kostade överkomliga 13 kr för 3 st. Perfekt va!?

Bifogar en bild på spaljén och en Hoya kerrii med något solblekta blad.

HelgasMamma
0

Verkligen behagligt pris. Men du? Var köpte du dem då? Ica? Coop? Plantagen? Granngården? Berätta!

JessicaL
0

#1 Nää den informationen tänkte jag behålla för mig själv! Skrattande Klantigt av mig att glömma skriva det… Jag köpte dem på ÖB (Överskottsbolaget) i Gävle.

Bjornen
0

På bilden är det bambubåge 60 cm som säljs av Bröderna Nelson som säljs i trepack. Riktpriset är 14 kr för tre. 90cm kostar 18 kronor och 120 cm kostar 23 kronor enligt riktpriserna. Priserna varierar mellan butikerna eftersom prissättningen är fri. Dessa säljs i större trädgårdsbutiker som har hela Bröderna Nelsons sortiment.

JessicaL
0

#3 Vet du om det finns någon mindre storlek? Var lite stressad när jag handlade så jag registrerade inte om det fanns det…

Bjornen
0

Just av den typen bambubåge finns bara 3 olika storlekar enligt Nelsons sortiment. Men det finns ju flera typer av spaljer som är både mindre och större.