Vilka blommar hemma hos dig?
Hos mig är det just nu obovatan som blommar. UNderbar doft på kvällen. Sedan går jag och väntar på en som har knoppar, men är inte helt säker på vilken sort det är….spännande. Sedan har en heuschkelianastickling knoppar. Undrar om den orkar blomma!?
Nyligen blommade obscura, och en ny blomstängel har vuxit ut, så det borde komma nya knoppar snart!
Vilka hoyor blommar hos dig?

Jag har en massa som blommar just nu! Vet inte vad det tagit åt dem men det är 10-15 stycken som blommar nu! Återkommer i kväll med vilka det är!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Vad roligt att så många blommar! Spännande att få veta vilka. Jag går, som sagt, att väntar på en som har knoppar. De ser helt sprickfärdiga ut!
Jag har en Hoya lacunosa som blommar. Den luktar väldigt gott och blommar väldigt mycket. Dessutom växer väldigt snabbt. Det är en jättetrevlig och lättodlad hoya.
Sen har jag två Hoya carnosa, men det är bara den ena som blommar. Det är första gången den blommar och jag har haft den sedan den var ett litet skott. Den har knoppar på ytterligare fyra ställen.
Jag har en hoya med flerfärgade blad som växer väldigt mycket, men den vill inte blomma. Jag hoppas att den vill blomma under sommaren. Har funderingar på att flytta den till ett söderfönster, för de andra som blommar står i söderläge.
Hemma hos mig blommar också lacunosa. Ljuvlig doft!
Jag har några till som blommar och den som jag är mest stolt över är nog H. imperialis. Den blommar med fem blommor just nu. Det är mäktiga blommor. Jag har en förstagångsblommare på gång också, H. mindorensis. Den här gången är den en mindorensis… Trodde jag hade en tidigare, men när den blommade visade det sig att det var en H. incrassata. Trist erfarenhet som jag ju tyvärr inte är ensam om.
Vad avundsjuk jag blir på er som har blommande lacunosa! Älskar doften av den.
#4 Lyxigt med blommande imperialis! Vilken underbar bild!

Hej hej!
Kan bara hålla med, lacunosa doftar ljuvligt :) En av mina absoluta favoriter!
Jag har turen just nu att ha massor som blommar också, tex. bordenii, benguitensis MPR01, lacunosa, diptera, carnosa krinkle 8, macgillivrayi cv. Rainforrest, sp. Haraku, subcalva, sp. chiang mai, DS-70, fungii, compacta, carnosa, calycina, erythrina, serpens.. hihi ja dessa kommer jag på just nu. Har även knoppar, blomstänglar på g i glabra (jätteglad), sp. Jungle garden, flera imperialis varianter tex. palawan mfl, mac Langkelly creek, sp. Tanna, sp. Fiji oj ja listan kan göras lång 
Ska se om jag lyckas lägga in någon bild längre fram, men har precis hittat det här forumet. Så jag behöver nog lite tid… är inte så bra på sånt här än 
#7 Oj, jisses vad många du har som blommar! Och som är på gång. Lyckliga du! Blir lite avundsjuk…
Och en macgillivrayi! Är blommorna så underbara som de ser ut att vara på bild?
Jag blir väldigt avundsjuk på din sp Tanna som har knoppar. Tycker den är jättevacker! Har en stickling som är på väg hem till mig. Hur gammal är din planta, och hur länge dröjde det innan den blommade för dig?
Jessica, blommorna på macgillivrayi är ännu underbarare än de ser ut på bild!
De är helt fantastiska och doften är helt ljuvlig.