Presentation av Björnen
Jag har sysslat med växter sedan 5 års ålder och det sägs att jag även började innan jag kunde gå men det minns jag inget om. Ingen växt är ointressant för mig och jag nog under årens lopp provat att odla kanske 7000 olika arter med mer eller mindre gott resultat. Vilda, tämda och särskilt gammaldags växter är lika intressant och jag söker så mycket kunskap som möjligt.
Jag har just nu de tre vanligaste arterna av Hoya samt några sticklingar av ännu obestämda arter som har varit felmärkta eller där inte moderplantan blommar. Hoya carnosa var nog en av de första egna krukväxter och som blommande rikligt. Krukväxterna blir dåligt skötta under sommaren eftersom jag är ute i trädgården nästan dygnet runt. Porslinsblommor tål utan vidare att misshandlas och kan klara sig utan vatten mycket länge och efter en torkperiod ger de ofta blommor.
Jag kan inte Hoya-släktet något vidare, men vill gärna lära mig mera om dem. Bland annat är artbestämningen inte så lätt med vanlig litteratur.
Den som vill veta mer om mig och min verksamhet som trädgårdsmästare och släkt-, hembygdsforskare kan gå in på Min sida, där det är en utförligare presentation och i fotoalbumet finns några bilder från visningsträdgården. I dagboken antecknas en del trädgårdshändelser. Välkommen och gå in och läs och skriv gärna kommentarer.
Trevlig presentation, Björnen. Ser fram emot att ta del av din kunskap, även om andra växter! Nu kanske du också drabbas av "hoyanoja"! 
Visst doftar den härligt, carnosan!?