Hoya iFokus

Hoya

Etiketthoyanoja
Läst 5683 ggr
lisahoya
0

SJUKDOM ÖVERVATTNING?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad händer min Hoya bella o ariadna? Ska väl skriva HÄNT för det är inte mycket kvar..inte fuktigt men väl torr, och det spelade ingen roll om jag duschade av dom innan..helt plötsligt så såg de ut så här efter att jag "lämnat dem ifred".Vet nån råd? Ps syns ingen som helst ohyra,trips el liknande.

Hagalund
0

De har torkat, de har inte fått något vatten. Det är förresten ingen bella, utan en lacunosa, men det spelar ju ingen roll nu förstås.

Divana
0

Hej, Jag fick svartafläckar på 2 av mina hoyor. Jag blev så rädd att jag kasta dem med krukor och allt. Jag tvättade sedan fönster å fönsterkarm med röd sprit för att få bort ev. djur. Jag har haft otroliga problem med vita ludna löss, jag tror att minnet av de gjorde att jag bara kasta. Först kom några fläckar på några blad sedan var det på alla å de 2 hoyorna såg jätte lessna ut.

Tror att de kan ha varit nån slags virus eller svamp. Vad tror ni? Tror att dina hoyor fått samma sak eller hur?

Om du övervattnar en Hoya kan du räkna med att få spinn….dvs små spindlar som gör nät över hela hela blomman. Jag fick spinn å det var svårt att se blomman på grund av all spinn…

//Divana

Elli-Lag
0

Jag skulle gissa på att de fått för mycket vatten vid något tillfälle i vinter… Då brukar de gulna, "skrumpna ihop" och dö.