H glabra knoppar

Det händer ganska ofta hos mig att förstagångsblommare inte orkar hela vägen ut utan tappar knopparna. Hur vattnade du? Jag brukar utöka vattningen vid blomning annars är risken stor att knopparna aborteras. Synd är det ialla fall, himla snopet att komma så långt och sedan lägga av.

Ska tänka på vattningen nästa gång. Risken är nog stor att det blev för torr, då det vattnas slarvigt här. Ingen annan hoya har klagat tidigare dock, men glabrans jord är nog inte den bästa heller.

H. glabra blommar väldigt kort tid. När man läser om den kan det röra sig om några timmar bara - själv har jag en H. glabra som blommade i ca två dygn.

Den är på G igen nu, så jag håller tummarna att jag ska få se blommorna denna gången! Alla andra hoyor blommar här just nu. :) Min H. carnosa för allra första gången. Satte den som stickling när jag gick på gymnasiet så den måste vara 7 ell 8 år nu

Va roligt! Hoppas att det går vägen denna gången!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#4 Ja du får var kvick att hålla koll på blomningen :o) Mer än två dygn står den inte och det är alltså inget fel - fullt normalt för H. glabra

#10 min är inne på sin 5e nu tror jag :) Det bara kommer om och om igen :)

#11 Ja så har det varit med min också… gamla knopparna har ramlat av och dirket har det börjat växat ut nya…
Men jag hoppas att den får fler knoppar också…
Någon som har Glabra stickling att sälja till mig??