Bomulls tussar på hoya
Ja det ser ut som bomullstussar tar man i detta så blir det som trådigt.
Hur får man bort detta? ska blomman isoleras från de andra?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Kan det vara bomullslöss du har fått? jag har det just nu på min ena hoya. Skit.

Du ska nog kolla runt bland dina andra krukväxter också och se om fler har samma "ludd". Kolla även i luddet om det finns små vitros kryp, isåfall är det Ullöss.
Köp Provadopinnar är mitt tips!
#2 Ska köpa såna pinnar men blomsterbutik här har slut på dem just nu.

Isolera blomman med o kolla att inga andra har det!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#4 Jag ska behandla de andra oxå så fort jag får tag på dessa pinnar..
Nu har jag satt sådana där pinnar i jorden för bli av med Ullössen detta var för ca 2-3 månader sedan ska inte dessa ha försvunnit vid detta laget?

#6 Det kan behövas flera behandlingar för att helt bli kvitt lössen.
De borde försvinna fort. Har du plockat bort allt du sett? Börja med att ta bort de du ser med lite fuktigt hushållspapper. Sen rekommenderar jag att du köper och provar något annat medel då, kanske calypso eller provado plus. De är lite luriga på det sättet att behandlar du en planta så flyttar de över till nån annan…. så du måste kolla alla du har och behandla de du ser har något.
För att få dem att inte trivas, så kan du duscha dina plantor lite oftare om du orkar…

#8 Provado brukar funka bra mot ullöss men man måste upprepa behandlingen för att komma åt alla utvecklingsstadier. Ullöss är svårbekämpade men som sagt så brukar Provado funka. Provado plus är mer inriktat mot spinn. Vad jag vet så flyttar inte Ullöss på sig så lätt, men man kan ju isolera den planta/de plantor man behandlar eller stoppa Provadopinnar i plantor som står i närheten. Provado innehåller även lite gödning vilket ger plantorna lite bättre motståndskraft.