Hoya iFokus

Hoya

Etiketthoyanoja
Läst 1879 ggr
Caspia
0

Äntligen blommar den!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Titta så fin den är!

Envishet och drömmar

idipidi
0

Oh, en calycina? Luktar den starkt?

powderpuff
0

den är jättefin. Min har dött Skrikandes

Har just nu en Preatorii sim blommar för fullt.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Caspia
0

# 1. Det stämmer, det är en Calycina "Stargazer". Den luktar mycket och är törstig hela tiden. Jag har väntat på knopparna i flera veckor och igår slog de äntligen ut. Det är häftigt när knopparna öppnar sig.

# 2. Tack! Jag tror inte att de är så svåra att få tag på om du vill ha en ny.

Envishet och drömmar

Caspia
0

Vill bara tillägga att den inte är så dammig som det ser ut, bladen är luddiga.

Envishet och drömmar

JMax
0

Jättefin!!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Caspia
0

Nu har den vissnat och blommorna ser ut som brända popcorn. Innan dess såg den rätt rolig ut med alla droppar.

En annan av mina hoyor har slagit ut istället, den har jag lyckats glömma bort vad den heter. Har dock (tillfälligt, hoppas jag) klantat bort sladden till kameran så bilder kommer när de kommer.

Envishet och drömmar

Caspia
0

Här är den som blommar nu. Den hade tokigt mycket knoppar när jag fick den men blev nog sur av att flytta från Holland och hem till mig så alla trillade av utom en som nu har slagit ut. Den luktar väldigt lite i jämförelsen med Calycinan ovan. Vad heter den?

Envishet och drömmar

[SonjaG]
0

Thomsonii?

Caspia
0

# 8. Ja så var det! Tack för det Sonja!

Envishet och drömmar

powderpuff
0

#7 Säger som #8 skrev, det är en Thomsonii

Jag var ock köpte mig en liten planta Calusina och i den var den 9 perdunklar (heter det väl)

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

idipidi
0

Nu blev jag lite avundsjuk faktiskt. Min thomsonii är liten och verkar inte ha några planer på att vilja växa så mycket. Men vad gjorde den i Holland? :)

MEN, med såhär tjusiga knoppar hemma så känns det ändå som att jag klarar mig ganska bra. ;) Det syns inte riktigt på bilden hur stora de är tycker jag och jag har tappat bort skjutmåttet. En snabb koll med linjal säger att varje knopp är ca 4 cm…

Caspia
1

# 10. Min hade en massa små pedunklar när jag fick den men det hände inget på ett år. Den fick växtfnatt när jag var på praktik, kom nog inte ihåg att vattna den så ofta då. Skäms Sedan (eller därför) vissnade alla pedunklarna utom en och en halv som slog ut.

# 11. Nämen? Min är ganska stor, eller ja, allt är ju relativt. Den har dock sällskap i sin kruka av något lustigt ogräs som också växer väldigt mycket. Har inte så stor koll i krukan eftersom den står på en hylla (platsen i fönstret tog slut).

Ja, du vet, omväxling förnöjer och Holland är väl ett trevligt resmål för vintertrötta krukväxter? Det är väl därifrån ogräset kommer också, det är säkert den där Hoya Cannabis. Den är inköpt i en blomsteraffär här i Malmö som kanske inte är helt laglig med tanke på sina prisnivåer och de importerar alla sina växter från Holland.

Haha, ungefär som på bilden såg Calycinan ut i hur lång tid som helst. Jag trodde att jag skulle bli galen av allt väntandet, först försökte jag muta den men det övergick tillslut till att skälla på den för att den var så långsam (självklart när inte den där M hörde). Men 4 cm, det är ju jättestort! Ser fram emot att se bilder när de slagit ut.

Envishet och drömmar

idipidi
0

Nu har jag hittat skjutmåttet och varje knopp är 4,2 cm. Dessutom lite kul att den inte släppt någon knopp utan har hela åtta stycken.

idipidi
0

I väntan på imp-knopparna så slog i alla fall den första av ett antal kerrii-klasar ut. :)

jenstine
0

Oj…..vilka fina blombilder ni har!!!

URTJUSIGA!!!!!!!!!!!

JMax
0

#13 Jösses vilka knoppar!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!