Hoya iFokus

Hoya

Etikettmedlemspresentationer
Läst 1513 ggr
mcvilse
0

Pres av mig

Hej!

Blev medlem i går (1/9-08) mycket för att kunna ta del av den samlade kunskapen om artbestämningar och andra goda råd och idéer, och det går ju inte att ställa frågor om man inte är medlemTyst

Har i många år förundrats över denna växtgrupp som är så härligt varierande och första hoyan tjuvade jag faktiskt för mer än 6 år sedan. Så för ett par år sedan fick jag ett skott skickat till mig från Tradera (tog lite funderingar innan jag insåg att min pappa vunnit en auktion och adresserat till mig), det fick bli ett blygsamt startskott för en ännu så länge liten samling (nja får man kalla 4 st för en samling?) hoyor. Intresset är hur som helst större än utrymmet att härbärgera, fast snart flyttar jag till hus med fler fönster och förhoppningsvis utökar jag min samling då (även om husägaren redan undrar hur vi ska få plats med bådas blommor).

Men det är inte förrän nu när den äldsta blommar som jag kommit på att det kanske kan vara trevligt och veta vad det är för en sort.

Har faktiskt redan hunnit lägga upp ett litet album om så önskas att kika i… sannolikt kommer det att bli fler bilder och ev på annat än hoyor (eftersom samlingen är så liten än så länge).

Annat intressant att veta? Nja, särbo med lite avstånd och letar jobb för att kunna bli sambo istället. Offentliganställd som tillbringar alldeles för mycket tid på jobbet, eftersom jag efter arbetstid ibland (vill inte avslöja hur ofta) fastnar kvar vid datorn i rent privata ärenden… typ chat och sajt-besök.

Stort växt/blom/trädgårdsintresse (skyller på mamma som har en riktigt stor trädgård och morfar då, som var trädgårdsmästare med liten handelsträdgård även om det var aningen före min tid). Lika intresserad av att köra MC fast det konkurrerar om samma tid osm trädgårdsarbetet. Läser gärna och mycket, då blandat allt från ungdomsfiction (fortfarande) och engelska deckare eller romantiska kioskböcker.

nä, mer är nog inte att berätta egentligen eller det finns mycket mer att berätta men vill ju inte att ni ska somna redan vid första läsningen…

Må så gott /V