Ny medlem?
Hej!
Alla ni som är nya medlemmar får väldigt gärna skriva en liten presentation av er själv. Under kategorin "Presentation av medlemmar" finns det några tidigare presentationer.
Mvh, Jessica

Hej!
Jag är 56 år, förskollärare.
Har en gubbe .Två utflygna barn. Två barnbarn.
Hoya samlare. Tycker om att måla med olja och läsa litteratur som handlar om medeltid.
Du är välkommen hit Eralle!

Hej ! Är 61 år och sjukpensionerad undersköterska från Sundsvall.
Är intresserad av orkidée odling och har ett trettiotal av olika slag men nu har intresset även vänt sig mot Hoya.
Har haft en Hoya Bella ( några stjälkar satt i en kruka ) över sommaren och nu är det en blomklase 
Var i går till en Handelsträdgård och då blev det en Hoya Wayetii….ganska stor och med några stänglar som ska väl bli blommor.
Kul med en sorts blomma till att intressera sig för.
Hej Picture
Du är så välkommen att diskutera hoyor på nätet, men man FÅR INTE ta andras bilder.
Den du har lagt in i din prifil på Hoya wayetii är min, det står både mitt namn och att jag har copyright på den, så det borde inte vara någon överraskning för dig.
Läs gärna vidare på Svenska Hoya Sällskapets webbplats om detta.
http://www.swedishhoyasociety.com/bilder.htm
Torill Nyhuus

Torill !
Bättre så ?

Hej, Jag heter Maria och bor i Göteborg. Vi, jag och min man, bor i ett atriumradhus med inhägnad trädgård vilket är till stor glädje för både oss och våra två katter. Har numera även ett litet inglasat uterum och det ska bli skoj att se hur man kan övervintra växter där.
Jag är stolt ägare till 4 Hoyor vilket inte är så mycket att skryta med när jag läst om alla er andras stora samlingar. Jag har iallafall 3 sticklingar på gång…
Jag älskar växter, katter och matlagning.
/Maria

Ja jag kan väl oxå presentera mig då :)
Är en 25årig biologstuderande tjej som brinner främst för mina hundar (& katter). Har tagit med mig 4 hundar från spanien där jag bodde i 3 år och jobbade med gatuhundar. En av vovvarna bor med min mamma, men de andra tre bor här. Så stösta delen av min fritid ägnas åt dem såklart.
Hoyaintresset är ganska så nytt. Har haft en carnosa i många många år utan att den blommat, men så fick jag se en blomma hos en kompis och insåg hur vackra de är. Nu har jag samlat på mig en del sticklingar, samt några större plantor. Igår började min linearis blomma och det är min första hoya jag fått att blomma så jag känner mig lite glad. :) Man får ju deffinitivt mersmak om man säger så! ;)

anna, 33, bor i en liten etta i en håla halvvägs ute på landet . När min tur med min orchidesamling tog slut började jag med porslinsblommor istället. Har cirka 4 olika, Bella, Carnosa, linearis och multiflora: Liten porslinsblomma, porslinsblomma, smalbladig porslinsblomma och Raketporslinsblomma.
tyvärr har jag inte plats för alla mina blommor här på mina 30 kvadrat så en del står hos min mormor och morfar.
gillar att experimentera med olika växter, fröer och kärnor.

En liten presentation från mej oxå då =)
Ulle heter jag, är 40 år och bor i Dalarna. Köpte min första Hoya i juni, och är nu uppe i 16 st olika. Begränsningen består enbart i för lite fönsterbräden!
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Är också ny, både på forumet o som samlare! Har lyckats "dra på mej" (kompis´ synsätt!) 33 sticklingar sen 25/10! Hade 4 plantor före det. Nu är akvariet fullt o har även fått ta till lite plats på fönsterbrädan. Har även hunnit med lite nybörjarmissar, ex köpt samma hoya under olika namn, planterat sticklingen upp-o-ner
, nå´n som känner igen sej?????
Annars bor jag i en etta (hmmmmmmmmmm hur ska detta gå, de blir väl större, hoyabebisarna?!?) med två hundar. De är 11 år o kommer inte att bli större tacko lov!
Karin
#12 Klart vi känner igen oss - eller åtminstone jag! Haha Men man lär så länge man lever!

Hej, hej! Jag heter Julia och bor i Stockholm. Hade alltid intressse för växter men efter köpet av hus med stor trägård för ett par år sedan har jag inge kontroll över mig själv och mitt intresse. Nyligen jag har upptäckt hoya och nu jag är här!

Hallå! Vi är två fiskdårar (akvariefiskar) som nu köpt lite hoyor och även lite hoyasticklingar. Vi bor i Sorunda. Är på jakt efter perlit och vermiculit för att blanda ut i blomjorden. Våra sticklingar kommer väl i brevlådan vilken dag som helst.
mvh Elin och Jocke
Hej!
Jag är hoya nyförälskad. Jag har 9st och vill ha mer mer mer!
Men min sambo och dotter 2år vill också få plats så jag så lugna mig lite och smyga in mina älsklingar…
Jag är 34år och tycker om att sy och göra smycken och åker mer än gärna till fjälls och myser.
Må så gott, hoya älskare.
Emma
Jag har samlat hoyor i snart 2 år, så jag väntar med spänning på lite mer blommor…
Bor på landet i hus, så jag har fyllt fönsterbrädorna med dubbla rader, och så en massa amplar… Gardiner - nej, bara i köket. Hoyorna får bli levande gardiner istället.
Har mer än jag får plats med men hittar ändå nya jag vill ha.. känns det igen?

Tjoho!
Linn heter jag. Jag har ingen hoya än, men jag pluggar info om dom! :D Min favorit än sålänge är polyner tack vare färgerna som är mina favorit färger :)
Ni hör nog mer av mig när jag fått hem min första hoya.
/Linn

Uppdatering: Jag har nu två hoyor! En compacta och en retusa :)

uppdatering: Nu har vi nog 35 olika hoyor hemma.