Traderavinst plus lite annat..
Nu för bara ett kort tag sedan så vann jag en Hoya på Tradera, det är en Hoya pubicalyx ´Royal hawaiian purple', det som jag har sett utav den sorten på bilder är att den är så himla fin med helt underbara blommor.
Jag hade även lagt bud på en H. multiflora/javanica men den förlorade jag, jag la högre bud på den ett par gånger men sedan blev det en lite för stor peng på den för min kassa.
Jag har ju beställt lite andra Hoyor också så jag kommer nog att bli rätt så nöjd ändå när jag får hem dessa raringar =).

I nästa vecka får jag hem hela 8 stycken Hoyor, det är den som jag vann på Tradera nyligen samt sju stycken till..
Jag har ju även lagt bud på ett par Saintpaulior på Tradera men dom auktionerna är inte färdiga än så vi får se hur det går med dom.
Så nästa vecka blir det roligt, det blir som en lilla julafton..=)

Förutom Tradera-vinsten som är en Hoya pubicalyx ´Royal hawaiian purple', så fick jag även hem ett gäng andra Hoyor & Saintpaulior. Jag fick hem 11 Hoyor & 5 Saintpaulior i Tisdags, & igår fick jag hem en till Saintpaulia.
Så nu har jag 13 Hoyor & 24 Saintpaulior, så det går ju framåt med samlingen..
Åh vad roligt! Glöm inte lägga upp bilder när första blomman kommer:D

Jag har redan en första blomma här hemma, men jag har inte tagit ngn bild på den ännu. Det är en H.bella, hon blommade när jag fick/köpte den.
vilken bra start:)