knopp på tsangiistickling
Är det vanligt att hoyor får knoppar när de håller på att rota sig? Jag har en… eller flera egentligen sticklingar av tsangii/DS70 med pedunklar ståendes i vermiculit och det ser nästan ut som knoppar på pedunklarna.

En del hoyor kan få knoppar som sticklingar, har för mig att tsangii är en av dem. Du måste inte, men jag hade nog tagit bort den, så sticklingen får kraft att växa istället för att sätta blommor. Jag lovar att den kommer att få massor med blommor senare!
Vilket bra råd morrhoppan för själv hade jag nog suttit aningslös och väntat på den spännande blomman och iom det kanske tagit död på min stickling(om jag nu hade haft nån(tsangiistickling vill säga)

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Nja, jag vet inte det, jag brukade ju aldrig få blommor på de jag har haft tidigare så jag låter nog bli att ta bort dem bara för att få se blommorna en gång iaf.

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Nu håller min tsangii på att slå ut och det var inga stora blommor inte. Så nu är det väl dags att plantera den, nu har jag iaf sett hur blommorna ser ut. Den har inte börjat lukta än så jag kanske ska lugna mig med att stoppa ner den i jord. Bilden är tagen med mobilen så det är inte den bästa kvaliten på den.
Härligt! Tsangii vill inte ens leva hemma hos mig. Gav bort min till min mamma, och där blommar den nu - eller jag tror det var den som hon fick av mig iaf… hmmm