Vad ska man börja med?!
Idag fick jag upp ögonen för Hoyan och kan inte få nog! :)
Köpte en linearis idag och har en carnosa sen tidigare som aldrig blommat.
Men jag vill ha mer! Kikade på tradera och där fanns det ju himla massa sticklingar! Vad är bra arter att börja med? Bor i lägenhet och har bara fönster åt väster (tror jag, kanske sydväst).
Ös på med tips om fina hoyor och vilka som är era personliga favoriter!

Oj,oj,oj. Listan kan göras hur lång som helst ! 
Min egna favorit är Callistophylla. En storbladig sort , med jättesnygga mönstrade blad. Och hos mej har den dessutom blommat några gånger. Enda nackdelen är att den blommar över väldigt snabbt, på två dygn är blommningen över 
Nackdelen med att handla sticklingar på Tradera är att det kan bli gansk dyrt , så kolla lite först så du vet vad som kan vara rimligt att betala.
Blomsterlandet har ju många olika hoyor, stora fina plantor för en hundring eller strax över.

Det finns ju hur många olika sorter som helst, vissa lättskötta andra svårare.
Om du inte vill köpa på Tradera kan du ju efterlysa på olika forum som finns på just hoyor.

Jag undrar om det bara är den lilla porslinsblomman som det inte rinner som "honung" ifrån..
Gillar inte den stora klättervarianten som förstör tapeter och gör golvet blir klibbiga
Är det bara den "vanliga" gamla stora sorten som kladdar så??
Hos mig har bellan alltid droppar när det ska bli regn, det har aldrig slagit fel… Men som du frågar så stämmer det at den ej droppar annars i allafall aldrig hos mig!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Buffy-co det är många som droppar tex kerrii som har mörk kletig nektar.

Jag tycker att lacunosa är en bra Hoya att börja med, väldigt blomvillig.

Jag hamnade i en stor blomsterbutik som hade hur många olika sorters Hoyor som helst nu i helgen :) Det blev två stycken som följde med hem. En lacunosa och en glabra. Stod länge och tittade på blombilderna, men valde sen efter bladen mkt, då jag inte vet om jag får dem att blomma ju…

Det var smart gjort smurfan! Jag måste erkänna att jag oftast går på bladens utseende, dem ser man så mycket mer av än blommorna - vanligtvis i alla fall
. Jag tycker egentligen att alla hoyablommor är otroligt vackra också och når/om de sen blommar är ju bara det en bonus!
Växter brukra trivas hos mig men man vet ju aldrig - har nyss tagit upp hoyasamlandet igen så här har jag inte haft några blommande exemplar (förutom att en av sticklingarna som kom med posten idag hade en blomma med sig . Nu ska jag gå och sätta mina nya vänner i mossa, jord och vatten. Verkar som perlite är bra att rota i - synd jag inte köpte när jag var på blomsterlandet, det blev tre hoyor istället