Hoya iFokus

Hoya

Etiketterarterartbestämning
Läst 1796 ggr
Mymlan
0

Vad för hoya

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är sticklingen jag fick den 29/9 -07. Den har än ej fått ngra rötter, tar det så lång tid?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Mymlan
0

En till

drutten25
0

Olika på olika hoyor, prova att rota i spagnum-mossa.

Mymlan
0

Spagnum mossa är?

hybrid
0

Hejsan Mymlan! 

Spagnum är vit mossa, inte den som man har i adventsljustakarna, det är en lav (tror jag), som dessutom är behandlad med en massa skräp för att den inte ska torka.

Jag har ett par paket med mossa som jag kan sälja, pris 39kr st (priset i handeln brukar ligga på 49-59kr paketen. Mest ekonomiskt är det att köpa 2, för då blir portot 22kr, det kostar 22kr även för en paket nämligen. Den här mossan, är komprimerad så man får själv tillsätta vatten, av en paket blir det ca 1,5 kg mossa eller 5liter.

Har också en massa sticklingar till salu (kan nog klippa i ca 400 olika), krukor, klämmor och etiketter.

Är du eller någon annan intresserad så ta kontakt via min hemsida www.megalaster.com

Reser till Budapest i morgonSkrattande, och kommer hem nästa helg!

smurfan-13
0

Sphagnum kan man annars gå ut och plocka i våta områden i skogen. :) Finns i en massa olika färger men är lätt att känna igen. Bildgoogla på det, så får du se en hel del, sen är det bara att ge sig ut i skogen :)

Här på underbart orangeröd sphanum från en myrexkursion jag hade för ett år sen m plugget

anna00
0

Det kan ta lång tid att få rötter, det beror på vilka rotningsförhållande du har. Bäst är det med undervärme då rotas de fortare.