Hoya iFokus

Hoya

Etiketthoyanoja
Läst 1219 ggr
CaithSith
0

Bra nybörjarhoya?

Jag skulle vilja ha lite tips på hoyor som är enkla, som växer snabbt och blommar ofta, gärna såna som slingrar sej iväg på andra växter och i rummet :)

Har ni några tips? Några tips på vad jag bör tänka på?

JessicaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av mina absoluta favoriter är Hoya lacunosa. Den är lättodlad och växer väldigt snabbt. Dessutom är den en lätt att få i blom, och den blommar gärna mycket. Har man tur kan den blomma redan som stickling!

Zolas
0

Och den doftar !  Något alldeles fantastiskt !  Helt underbar !

JessicaL
0

#2 Absolut. Att jag glömde säga det… Den doftar suveränt, men ganska starkt om man är känslig.

CaithSith
0

Tack för tipset! Jag har nu köpt en stickling av Hoya lacunosa borneo, några tips på hur jag bör plantera den?

Mvh Anna

hybrid
0

Det finns jätte många andra Hoyor, som är lätta blommar tidigt och växer kanonsnabbt. Bla alla parasiticor, carnosor, pachycladorna, compactorna, retusa, linearis…..ja det finns hur många som helst.Förvånad

Jag kan klippa sticklingar, en del med blomsporrar, om du vågar dig på fler, Flört 

De flesta lacunosor tycker om att bli duschade ibland, men torka ut mellan vattningarna, bara när dom har knoppar ska dom ha lite mer/oftare vatten. Jag har mina placerade i norr och öster. Den vanliga lacunosan, blommar just nu med ca 15 klasar, det doftar underbart.Glad