Hoya iFokus

Hoya

Etikettskötsel
Läst 3219 ggr
JessicaL
0

Hoyor ute?

Jag skulle gärna vilja höra lite om era erfarenheter av att ha hoyor utomhus på sommaren. Jag har inte själv provat på detta, men det är något jag funderat på.

Vilka arter har ni provat haft ute? Hur har det fungerat?

JMax
0

Har en incurvula och en compacta "rasta" ute nu men mest för att jag glömde dem där efter omplanteringen… rastan mår bra men incurvulan börjar blekna så hon får nog flytta in snart igen. Svägerskan hade flera ute förra året och de mådde bara bra. Minns inte vilka det var.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JessicaL
0

Vet inte om jag vågar prova. Tänk om de dör… Skulle aldrig våga sätta ut bellan i alla fall Flört Men det skulle vara trevligt med någon hoya utomhus… Har en compacta som kanske kunde bli testobjekt. Den är väldigt ful som den är, solblekt och så - växer gör den inte heller…

cat-malou
0

Mina hoyor står ute just nu. Ingen aning om sorten men nån av de där "vanliga". Lite chansning eftersom de också var väldigt risiga och hade fått stå ett par år nästan utan jord (stod kvar hemma hos mitt ex tills för nån månad sen). Förutom att jag inte tänkte på att krukan inte har hål i botten så de blev ganska dränkta så verkar de må kanonbra.Generad

drutten25
0

Jag har flera hoyor hänger ute på altanen nu, i förmiddagssol.

linearis, bella,curtisii,heaschuliana,davidcumingii, carnosa dappley grey b.l.a.

Vi bygger om hemma, byter fönster och så, och då har fönsterbrädor och sånt försvunnit, så jag har inget val just nu, men det verkar funka.

JessicaL
0

Oh, min bella skulle jag inte våga ha ute. Bellorna hos mig brukar inte bli så långlivade…

Men jag har satt ut min compacta nu. Hoppas att den kommer att trivas där! Den kommer att få fm-sol.

drutten25
0

Ja, min bella barrar av sig en väldig massa blad, fast det gjorde den förra året också, men det gick bra, den överlevde!!!

cosmonita
0

Denna sommar är den första med hoyorna utomhus så jag har ännu ingen erfarenhet. Men jag kanske kan utvärdera det senare…Glad

JessicaL
0

#7 Hur går det för dig? För mig går det dåligt. Min compacta har fått lite gula blad, och jag tycker inte att den dricker inte upp vattnet riktigt… Vet inte om jag ska ta in den eller låta den vara ute ett tag till.

hybrid
0

Jag hade hängt ut en massa Hoyor på verandan, men fick ta in dom igen. Det har ju inte varit någon riktigt sommar i år, så det blev helt enkelt för kallt, 7-14 grader hölls sig temperaturen på i ett par veckor. Dom började bli gula och tappade bladen. Men det var några som såg ut att ha mått gott av det, och det är retusa, carnosorna, compactoran, linearis, thomsonii och calycina.

Har klippt flera sticklingar av dischidiorna, om du vill byta Jessica! Skicka gärna din lista till mig, så kan sjag se iom jag hittar nått jag inte har.

cosmonita
0

Mina två hoyor befinner sig på min innergård. Till att börja med brände hoya cardiophylla sina blad men nu har jag flyttat dem från södersolen till eftermiddagssolen. Och de trivs bättre helt klart. Båda plantorna har vuxit avsevärt sen de flyttade utomhus, så jag tror att det är bra för dem!

JMax
0

Alla mina har bott ute ett par veckor nu pga flytt, ja bella o weebella bor inne samt ett par till. Hittills ser alla ut att må jättebra, de står på bord och stolar rätt under bar himmel…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

anna00
0

Jag har bara 3 Hoyor ute, alla är eriostemmor. sp PNG SV 431, coronaria och ciliata, de vill ju ha det lite varmare och jag har altanen i söder.