Hoya iFokus

Hoya

Etiketterpå-fönsterbrädanout-of-topic
Läst 1445 ggr
JessicaL
0

Hoyadag

Idag har jag haft en liten "hoyadag". Det var vattningsdag och spraydag. Alla hoyorna fick sig en omgång.

Jag upptäckte en helt "osynlig" klase på H. kanyakumariana, som jag totalt missat. Den har dessutom knoppar på väg på minst två andra ställen. Sedan väntar jag väldigt ivrigt på att lacunosan ska blomma. Längtar! Utöver det har jag inte så många som jag väntar blommor på - tyvärr. de enda är obovata, obscura och wallichii - men de har ju blommar i omgångar sedan våren.

Hur går det för era hoyor? Får ni några blommor?

Citronmeliss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på min svärmors lacunosa tove (tror jag det är i alla fall…) som blommat senaste månaden med vackra, milt doftande blomklasar!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

anna00
0

Här är det lite blommor i alla fall tex praetorii, lacunosa, shepperdii och tsangii.

Har även en hel del knoppar men det törs jag inte säga för då brukar de ramla.

JessicaL
0

Vilka härliga bilder ni har!

Fler som vill dela med sig av sina blommande hoyor?

Själv har jag få som blommar för tillfället. Men jag hoppas att min kerri ska belöna mig med några blommor snart…. tycker att det är dax.

idipidi
0

Hos mig blommar inte så mycket, men har inte så mycker som kan blomma heller. :) Här är i alla fall min lacunosa som blommar nu.

idipidi
0

Även tsangii blommar (som vanligt). Räknade till åtta utslagna klasar här om dagen!

Har knopp i lacunosa 'Tove', picta och serpens.

Citronmeliss
0

Vilka  vackra blommande Hoyor du har, ska bli roligt att få se  när de som står i knopp börjar blommaGlad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta