Annons:
Etiketterpå-fönsterbrädanout-of-topic
Läst 7136 ggr
mcvilse
6/8/14, 6:18 PM

obotlig opitimist som inte ger upp

Japp… lyckades ta död på en stickling McGilliwrayi.. trist eftersom den var införskaffad mycket för dottern skull som bara ääälskar lila.
Nej hon är 5 och har egentligen ingen talan över vilka blommor vi ska ha hemma. Men den lilla eftergiften kan jag gärna göra.
Fast den här gången hjälpte det inte utan jag får prova en annan gång. de andra 7 jag köpte vid samma tillfälle har klarat sig bättre. Tror att det är dags att plantera om dem i riktiga krukor.

Det senaste nyförvärvet har inte lila blommor utan härligt rosa enligt bild. Den borde jag väl få att rota sig eftersom det är en vanlig Carnosa (tror jag, fick inte med någon namnlapp).

Planerar att få alla mina småbebisar i riktiga krukor innan jag skaffar fler. Sedan SKA jag bara köpa långsamtväxande eller små plantor som inte tar så mycket plats… förutom möjligen någon lilablommande förstås för de kommer aldrig att bli för stora ;)

Tacksamt att min Obovata (som jag inte begrep blir en ganska stor planta) växer och frodas och Multifloran blommar snällt på, om den inte blommar så bär den knopp.

Allt för denna gång.

Annons:
meccah
6/12/14, 5:45 PM
#1

Alla hoyor blir i princip stora. Jag har själv fyllt min lägenhet med ca 20 nya sorter under hösten och våren som växer bra. De små och nya plantorna hade jag under lampa i höst och vinter, vilket var riktigt bra. Jag har tänkt att köpa mig en Mac i framtiden. Har du funderat på någon Imperialis?

mcvilse
6/12/14, 7:43 PM
#2

Nej, faktiskt har jag inte funderat på Imperialis.. men jag brukar vara löjligt lättövertalad.

Jag har en H Minibelle som jag fått från mamsen och hon får den aldrig särskilt stor. Sedan tar det ju väldigt lång tid för svagväxande att blir stora så de räknar jag som gångbara :)

[SonjaG]
6/12/14, 8:49 PM
#3

Så trevligt med lite liv här på forumet.

Jag har hållit på sen 2008 att samla hoyor. Samla är väl inte helt korrekt, men jag har köpt, bytt, fått så det blir ju ett slags samlande.

Just nu har jag runt 40 st. Så här års är det full fart på tillväxt och blommor. Härligt.

Jag har oxå belysning på dem på vintern, väldigt effektivt.

mcvilse
8/9/14, 12:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nu har jag en pedunkel på min Obovata :)
sen vet jag att det inte innebär att jag kommer att få se några blommor så snart som jag vill, men det närmar sig :D

[SonjaG]
8/9/14, 3:01 PM
#5

Grattis! Det blir säkert en blomma. De är jättetjusiga har jag sett. Jag har ingen sån.

russin
8/9/14, 7:37 PM
#6

Jag har mer eller mindre börjat denna sommar med hoyor, även om jag har några vanligare sedan tidigare. Jag har samlat en del skott under sommaren, så nästa sommar kanske dom vuxit upp lite. Än så länge lever alla skott i alla fall och flertalet har börjat växa lite🙂 Väldigt blandat sortiment på dom. Har en 6-8 till olika skott jag ska köpa under augusti, men sen får det vara bra för i år - jag har inte plats😃

Annons:
[SonjaG]
8/31/14, 2:06 PM
#7

Hur har det gått med obovataknoppen, mcvilse

mcvilse
9/6/14, 2:02 PM
#8

@#7 Tja, just den händer det ingenting synligt med men den har fått sällskap av två till :D

@#6 jag har inte heller plats.. men inser inte min begränsning. Men jag har en stående förhoppning om att det ska komma dit några fönsterbräden så jag kan fördela ut de jag har… vi är fortfarande i stadie "renovering pågår" (sedan 5 år tillbaka) men av någon outgrundlig anledning så kommer det upp en massa andra saker som måste prioriteras högre ;)

mcvilse
10/5/14, 8:43 AM
#9

Tre pedunklar men inga knoppar, inte lätt att vara otålig när man har med blommor att göra :)
Men mulitfloran blommar snällt i mängder

Upp till toppen
Annons: