Annons:
Etikettsticklingar
Läst 3543 ggr
mcvilse
3/7/12, 9:01 AM

sjuk blomma bara att ge upp eller?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Den här H mini belle har stått stilla i flera år. Det enda som förändras är att det verkar som att det kommer fler knölar på stammen. Men än så länge har jag inte gett upp, den har ju trots allt 1 blad kvar, även om det inte ser riktigt så friskt ut.

Vad säger ni? Är det dags att ge upp eller finns det hopp att det faktiskt kan utvecklas till en riktig blomma?

Annons:
yve2
3/7/12, 12:45 PM
#1

Den skulle nog jag ge upp, den har troligtvis någon sorts kvalster.

It's a cat's world… adjust! :)

mcvilse
3/7/12, 3:50 PM
#2

Trist.. men det är väl bara att ta nya tag med nya sticklingar :o)

yve2
3/7/12, 4:13 PM
#3

Ja, det är trist! Men samtidigt kan det vara bra att göra sig av med denna så att den inte smittar andra växter.

It's a cat's world… adjust! :)

Cerrolyn
3/10/12, 6:17 PM
#4

Ser ut som att du har fått toppskottskvalster. Jag hade testat med att ställa den en bra bit från andra växter och sprayat med provado och även gett den en provadopinne. Vet inte om det hjälper med att klippa bort knölarna, men jag hade gjort det också. Hade inget hänt på 2 veckor så hade jag slängt den.

**MVH Cerrolyn

mcvilse
3/10/12, 8:03 PM
#5

#4 om jag klipper bort knölarna blir det inget kvar Obestämd så jag ser den som förlorad.

Nästa steg blir att börja leta efter nya sticklingar istllet, men inte förrän jag fått ordning på fönsterbrädor så de har någonstans att ta vägen Tyst

Upp till toppen
Annons: