Annons:
Etiketterpå-fönsterbrädanout-of-topic
Läst 2801 ggr
JessicaL
7/8/07, 3:45 PM

Andra växter?

Jag är så väldigt glad att min nya vaniljorkidé verkar trivas hemma hos mig. Jag råkade ha ihjäl en som jag haft tidigare - eller ja, den ville inte ens växa… Men min nya verkar glad och har en liten tillväxt. Orkidéer är annars en växt som jag verkligen gillar - utöver hoyorna - och som jag har några av.

Har ni några andra växter som ni samlar på, eller tycker väldigt bra om? Växter som ni inte skulle vilja vara utan i era hem?

Annons:
JohannaMax
7/8/07, 7:04 PM
#1

Var inne på orkideér ett tag men de tuppade av en efter en…de verkar inte trivas här. Har ett par kvar och köper någon vanlig ph. i bland bara för att de är så vackra.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JessicaL
7/11/07, 1:38 AM
#2

#1 Ja, visst är de vackra. Jag är lite besviken på en Dendrobium jag skaffade tidigare i år. Den verkade glad och pigg, blommade gjorde den också, till en början, men nu verkar den ha givit upp. Synd, för det var väldigt vacker. Men jag har inte gett upp hoppet riktigt än…

JessicaL
7/19/07, 4:48 PM
#3

En annan växt som jag också tycker mycket om är hibiscus. Älskar dem! Var på Azorerna förra sommaren och där anvädes hibiscus som häck runt gården. *avundsjuk*

Tyvärr har det varit ett dåligt hibiscus-år hos mig. En av mina "stora" har nyligen dött, samt att jag haft ihjäl massor av skott. Har dock en ny liten planta som jag verkligen hoppas på!

[Niike]
7/24/07, 10:45 PM
#4

Har fastnat för orkideér, de är så otroligt vackra. Har en jättefin Phalaenopsis med 5 blommor. Fick den i juni, så jag vet inte riktigt hur den trivs än .. Men om den trivs på mitt rum, ska jag definitivt ha fler!:)

             

 
Vacker, eller hur? :')

JessicaL
7/25/07, 12:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

# 4 Håller absolut med dig - de är underbara. Bifogar en bild på en av mina favoriter bland orkidéer.

Njorun
9/15/07, 2:16 PM
#6

Jag har förutom Hoyor bl.a. coffea arabica och en phalaenopsis, men också en amorfophallus! det är en regnskogsväxt som vilar under vintern då bara knölen finns kvar (de kallas också knölkalla). Tydligen får de stinkande blommor som ser ut som en kalla ungefär.

Annons:
idipidi
9/15/07, 3:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Mmm… dess värre (platsbrist…) så har jag samlat på mig en hel del Saintpaulia och Kohleria också. Här en av mina saintpauliafavoriter.

idipidi
9/15/07, 3:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Och här en av mina Kohleriafavoriter. :)

Blomstertanten
9/15/07, 10:21 PM
#9

Inte får jag plats med något annat än hoyor !!!!!!!!!

Gjorde mej av med min lilla orkidésamling för att kunna skaffa fler hoyor. Men om sanningen ska fram så har några små orkideér och lite köttätande tätört i akvariet. Tätörten skaffade jag för att bli av med sorgmyggorna där.

solqvinna
10/31/13, 1:45 AM
#10

Jag tycker om Hibiscus det har jag några stycken och om sommaren på stora balkongen bara måste jag ha änglatrumpeter.

Upp till toppen
Annons: